7/09/2010

Gelombang HAMKA?

Saya kira setelah membaca novel Ayat-ayat Cinta, ia adalah novel perintis pada abad ini berkisar cinta islami. Tetapi saya terlupa ada penulis malaysia seperti saudara yang tidak kurang hebatnya. Saya membaca Salju Sakinah pada suasana pembacaan saya memerlukan perubahan di mana membaca bukan sahaja novel cinta tetapi sifatnya ilmiah. Terus saya teringat pada novel HAMKA, Tenggelamnya Kapal Van Der Wjick, yang dikecam apabila seorang ilmuwan agama bercakap tentang cinta. Saya kira saudara adalah gelombang HAMKA yang keberapa saya tidak tahu... :) tetapi yang pasti karya saudara sangat indah untuk dihalusi dan dicerna dalam kehidupan kita.

Syabas dan Tahniah. Saya setuju sekiranya novel ini dapat difilemkan... pasti menjadi santapan rohani yang cukup baik. Semoga saya dapat memiliki semua novel saudara. Teruskan usaha.

0 komentar: